pátek 7. března 2014

Nízkotučný banánový chléb (banana bread) recept

"Banana bread" je něco, co jsem chtěla vyzkoušet už strašně dlouho, ale vždycky jsem byla až moc líná na to, abych ho upekla. :D Nicméně začaly nám docela dost dozrávat banány, tak bylo rozhodnuto - jde se péct! :)


Banánový chléb je určitě velkým hitem! Na internetu najdete obrovské množství různých receptů, které nabízí různé varianty např. nízkokalorický, s tukem, bez tuku, bez vajec, s vejci, s lesními plody atd. Já jsem si svůj chléb udělala podle receptu na mé oblíbené stránce POPSUGAR (článek o stránce TADY). Tento recept sliboval málo kalorií a vlastně žádný tuk (jasná volba pro všechny ženy:D). Navíc obsahuje nejen banány, ale také jablka, která mám opravdu moc ráda. 

RECEPT:
2 zralé banány
1 jablko
1/2 hrnku jablečného pyré (postup výroby popsaný níž)
1 3/4 mouky (nejlépe celozrnné, ale já použila normální)
1/2 hrnku cukru (já použila třtinový, ale použila jsem jen 1/4 hrnku, protože nemám ráda moc přeslazená jídla. I tak je chléb sladký.)
1 lžička jedlé sody
1 lžička soli
1 lžička skořice
1 lžíce rozemletých oříšků (můžete vynechat)

POSTUP:
Jablečné pyré: Nejdřív si vyrobte domácí jablečné pyré. Je to strašně jednoduchá záležitost. Potřebujete 1 jablko bez slupky, které nakrájíte na tenké plátky a vložíte do hrnce. Zalijete vodou tak, aby se v ní jablka netopila, ale spíš tak nějak namáčela. :D Je lepší případně vodu dolévat během vaření. :) Jablka přiveďte k varu a občas promíchejte. Cca po 15 minutách jablka změknou a zezlátnou. Měla by být dostatečně měkká, abyste z nich mohli jednoduše udělat pyré pomocí vidličky.

Těsto: V míse rozmačkejte vidličkou oba banány a následně přidejte další ingredience: jablko nakrájené na kostičky, mouku, cukr, jablečné pyré, jednou sodu, sůl a skořici.

Všechno dohromady zamíchejte vařečkou. A teď si možná budete říkat to, co jsem si říkala já. Že je těsto strašně tuhé. A proto jsem přilila trochu mléka, aby bylo se s ním o trochu lépe pracovalo a tolik nelepilo. Myslím, že jsem dohromady použila asi jeden malý hrneček mléka. Nakonec těsto přelijte (i když tohle těsto moc neteče:D) do máslem vymazané a moukou vysypané formy. Já jsem bohužel musela použít klasickou formu na bábovku, protože jinou nemáme. :D 

Chléb pečte po dobu 45-60 min. při 180°C. Po 45 minutách píchněte do těsta vidličkou, abyste viděli, zda už je nebo není hotové. Mn se pekl docela dost dlouho.

Každopádně i tady můžete propustit uzdu své fantazie a přidat cokoliv navíc. Např. kousky tmavé a bílé čokolády, nastrouhaný kokos atd atd. :)) 

A tady jsou fotky (krok za krokem) z přípravy chlebu (bábovky:)).










Podávat můžete např. s jogurtem, zmrzlinou nebo horkým kakaem .. :)

Dobrou chuť! Vaše S. xx

I baked a banana bread. And I was really surprised how delicious it is. Here is my vegan and low-fat recipe.

INGREDIENTS:
2 ripe bananas
1 apple (peeled)
1/2 cup sugar (it can be less)
1 3/4 cups flour
1/2 cup applesauce (I made it from 1 apple)
1 teaspoon baking soda
1 teaspoon cinnamon
1 teaspoon salt
1 tablespoon chopped walnuts (it's optional)

Homemade APPLESAUCE:

It's very easy! 1 peeled and sliced apple, a little water and cinnamon. Bring to a simmer and stir for 20 minutes and then mash with a fork.

In a bowl mash the bananas with a fork and then add another ingredients. I added a little milk because a dough was stiff. Pour it into a baking pan.

Preheat oven to 180°C (about 350°F) and bake for 45-60 min.

Enjoy it!  S.


2 komentáře:

  1. No ten se ti povedl :)) Vypadá tak mazlavě a to mám ráda :P

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :) Dnes jsem měla poslední kousek a překvapilo mě, že je pořád stejně dobrý i třetí den. A vážně je mazlavý, taky to mám strašně ráda. :D Hodně dělají i ty kousky jablka.

      Vymazat