sobota 7. prosince 2013

Zázvor a jeho blahodárné účinky

Zázvor je rozhodně zaslouženě hitem každého podzimu a zimy! :) Poprvé jsem se s ním setkala přes mou straší ségru, která si z něj dělala výborný čaj. Od té doby v naší ledničce nechybí. :) Zázvor je zdraví velice prospěšný a říká se o něm, že je to přírodní antibiotikum. 

POZITIVNÍ ÚČINKY ZÁZVORU:

  • účinný proti nachlazení
  • posiluje imunitu                                             
  • má antiseptické účinky
  • proti bolestem v krku
  • udržuje dobrý krevní oběh
  • snižuje cholesterol
  • napomáhá vylučování hlenů
  • neutralizuje kyseliny v trávicím systému
  • pomáhá při menstruačních bolestech
  • tlumí ranní nevolnosti při těhotenství
  • prohřívá tělo a působí relaxačně
  • vhodný při aromaterapii
  • působí jako afrodiziakum


!Zázvor obsahuje spoustu vitamínů např. A, B1, B2, C, E a minerálních látek jako jsou hořčík, sodík, fosfor, železo, draslík a vápník!

ZÁZVOROVÝ ČAJ:
- Nakrájejte omytý závor na tenčí plátky (cca 5-6 kusů). Já osobně ho předtím vždy ještě oloupu, ale záleží na vás, protože vím, že to hodně lidí nedělá.
- Zázvor zalijte horkou vodou
- Přidejte med a šťávu z čerstvého citronu či limetky    



ZELENÝ ČAJ ZE ZÁZVOREM:
- Sáček nebo sypaný zelený čaj    
- Plátky zázvoru
- Med a citrón nebo limetka
- Můžete přidat i koření jako skořici nebo hřebíček



SAMOTNÝ ZÁZVOR:
Já osobně dělám to, že vždy když vypiju čaj, pak ten zázvor z hrnečku rozkoušu a spolknu. Je to docela horor, protože to strašně pálí!!! Ale pak je mi mnohem lépe. A skutečně to pomáhá na bolesti v krku. :)

Sušený zázvor se dá také použít jako koření, které se používá jak do sladkých tak slaných jídel. Např. do pečiva, guláše, pečených mas atd. Navíc je nezbytnou součástí čínské a indické kuchyně.


                                                           pečené kuře na zázvoru a medu


Ráda bych ale upozornila na to, že jsem už četla několik názorů, že by se zázvor neměl používat jako prevence. Nýbrž jako léčba. Protože pak ztrácí na síle svých účinků. Není potvrzeno, zda je to pravda, ale co jsem se tak bavila s kamarády, všichni mi řekli, že po dlouhodobém používání měli pocit, že už to tolik neúčinkuje.

** Vaše Silvie

Žádné komentáře:

Okomentovat