středa 27. listopadu 2013

Zpověď "hloupé" kosmetičky

Hloupá. To je slovo, které jsem poslední 4 roky poslouchala skoro každý den.

Hodně z vás to neví, ale jsem kosmetička. Nemyslete si však, že jsem se vyučila na nějakém učňáku! Odmaturovala jsem na střední ZDRAVOTNICKÉ škole. Většina lidí si stále myslí, že je kosmetika učební obor a hází se do stejného pytle s kadeřnictvím (každopádně nic proti kadeřnicím/kadeřníkům!!!!). Tohle si mysleli i studenti na naší škole, kteří chodili na jiné obory. Dokonce si to mysleli i někteří učitelé!

Můj obor otevřeli na této škole poprvé v roce 2009. V roce, kdy jsem nastupovala. Informace, že jsou kosmetičky hloupý a nemají co dělat na zdrávce, se po škole šířila strašně rychle. Jak myslíte, že to vypadlo? Každodenně jsme si s holkami vyposlechly opravdu ošklivé poznámky. Lidi si o nás tzv. "hlasitě šeptali". Na šatnu nám pravidelně nalepovali vzkazy s nechutnýma nadávkama. Myslíte si ale, že nás někdo z nich znal? Kéž by to zůstalo jen mezi studenty.

Nezapomenu, jak jsem jednou seděla u vrátnice. A stála tam moje učitelka (takže mě tedy znala a věděla, do jakého oboru chodím) se svou kolegyní. Dívaly se na mě a regulérně mě a můj obor pomlouvali! Slovem "hloupost" se nešetřilo! Tahle samá učitelka nám skoro každou hodinu opakovala "víte, vy jste prostě hloupý, takže se s tím musíme smířit.". V tu chvíli přichází ta hrozná nespravedlnost. protože nemůžete absolutně NIC! Nemohla jsem se zvednout a chtít po nich vysvětlení, proč takový věci říkají. Nemohla jsem jim říct, že se chovají neprofesionálně a akorát ze sebe dělají blbce, protože tím u mě ztratili celou svou autoritu. Byla jsem JENOM student!!!

Během studia se ale přístup docela změnil. Vytváření přátelství s lidmi z ostatních ročníku způsobilo, že už si o nás tolik lidí nemyslelo, že jsme úplně "vypatlaný". Suplování učitelů z jiných tříd zase způsobilo to, že zjistili, že máme např. stejnou úroveň složitosti předmětů, který jsme měli celá škola. Jen se zaměřovali třeba na něco trochu jiného. Chci ještě jednou zdůraznit, že se jednalo o ZDRAVOTNICKOU školu! Tudíž se mi nevyhnulo studium latinských názvů vrstev kůže nebo mozku či základy patologie atd.! Měli jsme všechny normální předměty, co ostatní obory. Češtinu, matematiku, chemii, psychologii, první pomoc, jazyky ... A proč taky ne? Jako kosmetička musím brát vážně bezpečnost klienta! Musím znát např. onemocnění kůže, abych věděla, jak ho ošetřit a zároveň vám neublížit! Musím vědět, co znamená látka obsažená v krému. Musím také vědět např. to, že při nějakých chorobách jednotlivá ošetření nesmím provádět! Víte, já profesionalitu beru opravdu vážně!

No a nezapomeňme na maturitu. Český jazyk a angličtina byla STÁTNÍ! Tudíž jedna a ta samá obtížnost pro všechny obory a školy! Ne, že bych se chtěla chlubit nebo tak, ale já např. v českém jazyce získala 9 bodů z 9 možných! A v jedné části anglického jazyka jsem měla 100%. Ještě stále to znamená, že jsem vypatlaná kosmetička?

Možná se ptáte, proč tohle všechno píšu. Ale už mě ničí, jak se bojím říct lidem, co jsem vystudovala. A další důvod, proč o tomhle píšu je to, že na facebooku existuje stránka "Přiznání" naší školy. Lidi tam můžou anonymně psát, co chtějí. Většina komentářů se týká hlouposti kosmetiček. Často tam člověk čte příšerné věci. Nebojím se to nazvat šikanou, protože některé příspěvky opravdu šikanou jsou! Je mi z toho hrozně smutno! Představa, že musím platit za to, jaký jsem si vybrala obor, který mě baví a naplňuje!

Takže proto tenhle článek. Hodně lidí potřebuje osvětu. A nejenom o kosmetičkách. Chci zkrátka celkově poukázat na problém, že se lidi často bojí dělat něco, co je baví, protože se na ně ostatní budou pak dívat mezi prsty. Hodně jedinců má bohužel sklony soudit ty, co vůbec neznají! Takže doufám, že pokud jste si tenhle dlouhej román (fakt je to dlouhý, tak se omlouvám, ale musela jsem to konečně vykřičet do světa!:D) přečetli, tak si z toho odnášíte pocit, že byste měli dělat to, co Vás baví. A že by nás ani hloupé narážky okolí neměli zastavit v cestě za naším snem!!!

Děkuji,
Silvie





Žádné komentáře:

Okomentovat